Bruil zet in op Innovatie!
Geplaatst op door
Bruil zet in op Innovatie!
Onze samenleving ontwikkelt zich steeds sneller. De bouwmarkt, -processen en-methoden veranderen blijvend. In de afgelopen periode heeft Bruil zich gebogen over de huidige en toekomstige strategie van de ondernemingen. Zo zijn wij tot de conclusie gekomen dat een deel van de producten zich te weinig onderscheiden en we de laatste jaren vooral bezig waren met verlies beperken. Wij zijn er van overtuigd dat wij in een definitief veranderend tijdperk leven, waarin we zelf onze meerwaarde moeten gaan creëren. We zullen moeten innoveren om ons uit de wurggreep van de markt (die alleen op prijsconcurrentie is gericht) te ontkomen.
Gelet op bovenstaande hebben wij besloten om vol in te zetten op innovatie. Als toeleverancier willen wij innovatie in ons DNA krijgen. Daarom gaan wij op zoek naar producten, diensten en/of sectoren die nieuw zijn voor Bruil en onderscheidend zijn in de markt.
Dit gaan we realiseren door middel van de “Voort” Innovatiemethode, waarmee je snel en effectief aantrekkelijke intern gedragen nieuwe ideeën kan bedenken voor nieuwe producten, diensten en business modellen. De methode kent een praktisch stappenplan dat in twintig weken doorlopen kan worden. We hebben bedrijven bezocht die deze methode succesvol in hun organisatie hebben geïmplementeerd. Dit traject wordt extern begeleid door Gijs van Wulfen, de bedenker van deze methode (www.voort-innovatie.nl). Aan het einde van deze periode moet dit vijf nieuwe business cases opleveren die moeten voldoen aan een aantal door ons opgestelde criteria. Ook is besloten om na dit traject een afdeling Business Development op te richten die als taak krijgt om innovatie blijvend te monitoren en te verankeren in onze organisatie.
Deel dit